KwaNdebele - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van aad kraan - WaarBenJij.nu KwaNdebele - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van aad kraan - WaarBenJij.nu

KwaNdebele

Door: Pieter, Aad en Wilma

Blijf op de hoogte en volg aad

20 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Graskop

Op weg naar Kwandebele hebben nog een blik geworpen door “Gods window”.
Naar een lange reis met “potholes”kwamen in Allemansdrif C aan. Maar geen afgesproken bushalte te vinden.
Gebeld met mr. Gabriel Masemola; hij kwam met zijn Peugeot aanrijden. Hij reed ons voor naar Leeufontein B. We kregen daar een warm welkom. Referend Jacob heette ons welkom en ging ons voor in gebed. We hebben ook nog gezongen.
Na veel discussie werden we over de gastgezinnen verdeeld.
In het huis van Mahlahlane Charles en Dorothy hebben we gezamenlijk mielie pap gegeten met rundvlees.
Daarna is iedereen naar zijn/haar gastgezin gegaan.
Op zondag om 09.00 uur zijn Pieter, Lienie en Aad met de familie Mahlahlane naar de kerk van Leeufontein B gegaan. Na de dienst van ds Jacob gingen we met z’n allen op de foto voor de kerk.
Eerst Anneke en Wilma opgehaald en vervolgens naar de kerk van Leeufontein A. Het kerkje waar Wilma ruim 20 jaar geleden aan gebouwd had.
Na de dienst weer een fotosessie. Met een kleiner gezelschap nog wat nagepraat; Ivy Mailhla vroeg of we een soort partnership tussen onze en hun jeugd op gang konden brengen.

Maandag zijn we naar Egodeni geweest, en naar Kwathando, een dependance. Er zijn drie locaties van Egodeni. Een zorginstelling voor gehandicapte kinderen. Het is mooi om te zien hoe de kinderen worden opgevangen. Wat een verschil met 1991 toen deze kinderen achter de huizen werden gehouden, werden verstopt voor de buitenwereld. De mensen schaamden zich voor hun gehandicapte kinderen. Nu worden ze verzorgd in Egodeni en krijgen ze les en kunnen ze zich ontwikkelen.

We blijven nog tot donderdag in KwaNdebele en gaan dan richting Kriel, naar Hetty Bloem. We hopen daar weer wat van ons te kunnen laten horen.

• 20 Oktober 2014 - 18:01

Gaatske:

Wat gaaf zeg dat je dan in de kerk bent waar je zolang geleden al stenen voor hebt gemaakt en gebouwd. Wat prachtig om dat te lezen. Ben erg benieuwd wat er door je heen ging Wilma. En ken je er nog mensen?? We denken elke dag aan jullie. Heel goede reis naar Hetty toe. Doe ze de groeten en geef ze een dikke knuff. Zijn jullie er met haar verjaardag??
    Hier is het herfstweer ingezet en Madelon heeft griep. Die twee gaan ook vaak samen :( Maar het is absoluut niet koud.
    Hoe is het weer bij jullie? Als de zon schijnt vergeet dan niet de laatste vakantiedag die zon naar beneden te halen en in de koffer te stoppen he. :)
    Nou dikke kus voor alle vijf en heeeeeel veeeeeeeel plezier bij Hetty!!! :) XXXX

• 20 Oktober 2014 - 18:05

Arietta:

wat een prachtige reis moet dit voor je zijn Wilma! en ook voor mem en de anderen natuurlijk. nu kunnen ze ervaren hoe het voor jou moet zijn geweest jaren geleden.
    doe je Hetty en oom Koos en tante Anneke de groeten van ons allemaal?? dikke kus

• 20 Oktober 2014 - 18:57

Liesje Boer:

Wat een mooie reis en af en toe denk ik he daar ben ik ook geweest. God's window vond ik een mooie plek met een prachtig uitzicht. Veel plezier en dank voor het delen xxxxx

• 20 Oktober 2014 - 19:35

Ria Bermon:

Hallo allemaal.
    Fijn om weer iets van jullie te horen en geniet verder nog van de spaarzame momenten die jullie met elkaar mogen beleven.

Groetjes Ria

• 21 Oktober 2014 - 01:00

Jelle En Anita:

Lekker genieten daar.
    Moet zo te lezen wel lukken.
    Groeten aan Hetty.

• 21 Oktober 2014 - 13:47

Madelon:

Grappig, die kerk is dus ongeveer even oud als ik ben! Lang geleden zeg dat je daar dan was tante! Geniet er allemaal nog maar van, voor jullie het weten zijn jullie weer terug in Nederland! Ik had gelukkig maar 1 dag de griep nu weer helemaal opgeknapt!
    Dikke kus!

• 22 Oktober 2014 - 10:24

Desiree Van Arkel:

Hallo Allemaal,
    Nu toch wel een beetje jaloers hoor! Hier guur en jullie nu in het mooie Zuid Afrika met prachtige ervaringen. Mooi om te horen dat jullie kunnen doen wat we van te voren besproken hebben. geniet nog lekker en heel veel plezier in Kriel. Ik ben erg benieuwd!
    Groeten. Desiree

• 25 Oktober 2014 - 20:32

De Jong:

Ha, die Wilma

En ik maar denken dat ik spam op de puter had...zojuist erachter gekomen dat het toch wel eventjes heeel wat anders is wat zich aanbiedt

Geniet, geniet, geniet!!!!! doen wij ook wanneer we de verslagen lezen...
    Groetjes aan je moeder
    Aafke