Het gaat veel te snel - Reisverslag uit Thohoyandou, Zuid-Afrika van aad kraan - WaarBenJij.nu Het gaat veel te snel - Reisverslag uit Thohoyandou, Zuid-Afrika van aad kraan - WaarBenJij.nu

Het gaat veel te snel

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg aad

15 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Thohoyandou

WAUW WAUW WAUW. Wat zijn wij gezegend dat we dit mogen meemaken allemaal. De afgelopen dagen hebben we heel, heel veel gezien. We hebben een aantal kerken mogen bekijken die door Nederlandse jongeren zijn gebouwd. We moeten daar wel lang voor in de auto zitten, maar het is het allemaal waard. De weg naar één van die kerkjes was wel erg lang en erg hobbelig...bumpy. Aad had houden en keren aan het stuur om alle stenen en gaten en hobbels in de weg te ontwijken....wat dus niet mogelijk was, met gevolg dat we behoorlijk door elkaar heen geschud zijn. Het kerkje stond in DoliDoli. We hebben een vrouw daar ontmoet, die lid was van de kerk. De gemeente bestaat daar uit 3 leden!! 3 oude vrouwen. Elke zondag wordt er een dienst gehouden. Zoals in de Bijbel staat: Waar twee of drie mensen in Mijn Naam aanwezig zijn, daar zal Ik zijn.
De terugweg moesten we weer dezelfde weg terug. Het leek wel een Dakar race.
We hebben het Takalani Kindertehuis bezocht waar verwaarloosde kinderen, kinderen die misbruikt of mishandeld zijn, kinderen die geen ouders meer hebben worden opgevangen. De kleinere kinderen waren heel erg aanhankelijk en hingen letterlijk aan onze benen.
Gisteren zijn we naar The Big Tree geweest. WAUW!!! 24 jaar geleden mocht ik dit wonder ook al aanschouwen. De Baobop boom, apebroodboom, is meer dan 4000 jaar oud, meer dan 40 meter in de omtrek en de wortels van de boom zijn 21 kilometer lang. In de schaduw van de boom hebben we brood gegeten. Echt een hele speciale ervaring. We hebben ook weer een aantal kerken bekeken en zijn op een lagere school geweest. Al die kinderen drommen om je heen om je een hand te kunnen geven.
's avonds hebben we gegeten bij een dominee die eerst op de Iyani School heeft gewerkt. We hebben buiten gegeten, wat heel speciaal was.
Thuis gekomen hebben we afscheid genomen van mevrouw Nefefe. zij gaat smorgens vroeg weg naar school om les te geven.
Vandaag gaan we richting Krugerpark. We hopen heeeeeeeeeeeeeel veel dieren te zien.

• 15 Oktober 2014 - 09:08

Arietta:

Zo fijn om te lezen dat jullie genieten van alles! En die boom?? Daar kon je nu nog mooiere foto's van maken dan toen.

Geniet van de dieren, en voorzichtig met de leeuwen en olifanten!

• 15 Oktober 2014 - 09:14

Leonora:

Gaaf!!!! Hopelijk zien jullie the big 5 :) Geniet er van!! En bij t volgende verslag een paar fotos'?

• 15 Oktober 2014 - 10:15

Gaatske:

Wow ik zie jullie al heen en weer schudden. Lekker stijf zeker de volgende dag hahaaaaaaaaaaaa. Lucas zegt dat hij ook mee wil naar de leeuw en de olifant en de giraffe. Dus nu moet beppe tegen de olifant zeggen...de volgende x kom ik ook.. :)
    Hier mooi herfstweer met zon en regen. En bij jullie??
    XXXX Gaats :)

• 15 Oktober 2014 - 10:18

Jelle:

Geweldig zeg.
    Bewaar de het fotomateriaal maar voor thuis,
    dan heb je dan ook nog wat......
    Krugerpark.... beeeeeeetje jaloers zijn we toch wel.....

• 16 Oktober 2014 - 11:52

Madelon:

Gaaf! Stiekem een beetje jaloers!
    Geniet er van!!!

xxxx